tirsdag den 15. februar 2011

strøtanke: om drømme


de sidste mange år er jeg ikke vågnet om natten. den sidste uge er jeg vågnet fire gange. vi har vel alle perioder, hvor vi drømmer mere end andre gange, men jeg bliver alligevel altid imponeret. jeg vågnede i nat, måske fordi jeg frøs. jeg husker ikke meget fra min drøm, men jeg husker det sidste. jeg tror, at jeg var til en fest, hvor jeg dansede. ved siden af mig stod en mand, som jeg i drømmen genkendte fra andre drømme og scenarier. jeg kan huske, at jeg tænker: "dette er min fornuft". det hænger måske sammen med en ikke så fornuftig scoring i fredags. jeg glæder mig ret meget til at sove igen og måske opleve denne i mand igen - og måske afklare hans funktion.
det er ikke for at lyde pladderromantisk: hvis du opfatter det sådan, har du læst forkert. min pointe er idéen om personlige egenskaber som antropomorfiske. tænk hvis min fornuft rent faktisk optræder som en mørkhåret mand. han siger ikke noget, han er der bare. og udfra det må jeg tolke.

0 kommentarer: